Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
G.K.Seç.III:Sosyal Proje Geliştirme SBE 310 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Dr. Ayşegül KIRTEL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğretiminde projenin yeri ve önemini kavramak; proje hazırlama yollarını bilmek; Alana özgü örnek projeler tasarlamak ve bunları hayata geçirmektir.

Dersin İçeriği

Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma,
2 İşbirliği yapmayı uygular. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
4 Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
6 Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve genel yapısının tanıtılması Ders notları 1. Bölüm okunur.
2 Sosyal bilgilerde projenin yeri ve öneminin gözden geçirilmesi Ders notları 2. Bölüm okunur.
3 Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi Ders notları 3. Bölüm okunur
4 Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlemesi Ders notları 4. Bölüm okunur
5 Sosyal projenin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair envanterler geliştirme, okullarda proje yönetimi Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir. Alan özgü problemler araştırılı
6 Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir
7 ARA SINAV Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır
8 Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje planlanması yapılır Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır
9 Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır
10 Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir Belirlenen problem doğrultusunda proje raporu hazırlamak için ön hazırlık yapılır
11 Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje raporu hazırlanır Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır.
12 Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır
13 Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır
14 Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır.
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ilgili ders notu (1-4. Bölüm)

Ders Kaynakları

(1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı
(2) Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, 1991.
(3) Karasar, Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara, 1984.
(4) Seyidoğlu, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, İstanbul, 1995

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 5