Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.Seç. II: Osmanlıca Metinler SBE 426 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

G.K. SEÇ I: OSMANLI PALEOGRAFYASI

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

YOK

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Osmanlı dönemi Türkçesi ile yazılmış matbu ve rik’a metinleri okumayı, anlamayı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Osmanlı dönemi matbu ve rik’a ile yazılmış metinlerin okumaları ve transkripsiyonları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı dönemine ait matbu vesikalar, vd. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vb. her çeşit eseri okuyabilmeyi kavrar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Türkçenin tarihi gelişimini, yapısını tanır ve çözümler Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Klasik edebiyatımıza ait eserleri okuyabilmeyi kavrar Anlatım, Tartışma,
4 Günümüz anayasa ve hukuk metinleri, mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazılar vd. alanlardaki bilgi, belge ve dökümanı açıklar ve yorumlar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Bilim, sanat, mimari, kitabeler vd. eserleri değerlendirir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
6 Kültürel, toplumsal vd. tarihi sürekliliğin sağlanması ve inşasını analiz eder Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Çeşitli Osmanlıca metinler

Ders Kaynakları

Yılmaz Kurt, Osmanlı Türkçesi Dersleri I, Akçağ Yayınları, 2011.
Şemseddin Sâmi, Kâmûs-ı Türkî, İstanbul 1989.
Yılmaz Kurt, Osmanlıca Türkçesine Giriş, Akçağ Yayınları, 2009.

Çeşitli arşiv belgeleri ve Osmanlıca yazılmış el yazması kitaplar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5