Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
M.B. Seç.II: Vatandaşlık Eğitimi Semineri SBE 411 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi içinde yer alan Vatandaşlık kazanımlarını farklı yaklaşımlarla değerlendirmek.
Dersin İçeriği Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık konularına ilişkin kazanımların değerlendirilmesi,
Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirilmesi
Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinliklerin değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vatandaşlık ve sosyal bilgiler ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık konularına ilişkin kazanımları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Sosyal Bilgiler programlarında vatandaşlık kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Vatandaşlık ve Sosyal Bilgiler ilişkisi
3 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi
4 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme
5 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi
6 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi
7 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme
8 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi
9 ARA SINAV
10 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Kazanımların Analizi
11 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinlikler Geliştirme
12 7.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Vatandaşlık Konularına İlişkin Örnek Etkinliklerin Değerlendirilmesi
13 8. sınıf Vatandaşlık kazanımlarının incelenip değerlendirilmesi
14 Vatandaşlık kazanımlarının genel değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları MEB(2005) .4-5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
MEB(2005) .6-7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Levent, E.(2006). AB Sürecinde Belgelerle İnsan Hakları, Eğitim, Demokrasi, Vatandaşlık.İstanbul: Arı Sanat Yayınevi.
Tezgel, R.(2008). Yeni İlköğretim Programlarında İnsan Hakları Vatandaşlık ve Kentlilik Eğitimi. Ankara: Araştırma Yayınları.
MEB(2010).İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi 8.Sınıf Programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5