Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç I: Öz-Güven Geliştirme IME 236 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Özgüvenin Tanımı ve Kapsamı, Özgüvenin Doğası, Kendini Tanıma hakkında gerekli bilgilerin kazandırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Hedefler ve özgüven, öz inançlar ve özgüven, iletişim ve özgüven, eleştiri ve özgüven, pozitif düşünce ve özgüven, çocukta özgüven, ergende özgüven, yetişkinde özgüven, kadında özgüven, öneriler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özgüvenin doğasını açıklar. Anlatım,
2 Özgüvenin kazanılması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. Anlatım,
3 Özgüvenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. Anlatım,
4 İletişim Ve Özgüven arasındaki ilişkinin önemini açıklar. Anlatım,
5 Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özgüveni analiz eder. Anlatım,
6 Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. Anlatım,
7 Kendini tanıma anlayışına sahip olur. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özgüvenin tanımı ve kapsamı
2 Özgüvenin doğası
3 Kendini tanıma
4 İhtiyaçlar ve özgüven
5 Hedefler ve özgüven
6 Öz İnançlar ve özgüven
7 İletişim ve özgüven
8 Eleştiri ve özgüven
9 Pozitif düşünce ve özgüven
10 Çocukta özgüven
11 Ergende özgüven
12 Yetişkinde özgüven
13 Kadında özgüven
14 Öneriler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Mckay M,. Özgüven, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005.
Medhus, E,. Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek, Optimist Yayınları, İstanbul, 2005
Nathaniel, B,. Kadının Özgüveni, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Kasatura, İ,. Kişilik Ve Özgüven, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1998.
Brassel W,. Yalnızlığı Aşmak Özgüveninizi Kazanarak Sağlıklı İletişim Kurmak, Okyanus Yayıncılık, İstanbul, 1997.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 4