Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. I: Matematiksel Kavramlar IME 407 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Dr. Özkan ERGENE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik Eğitimi alanında kullanılan kavramları, kavramların tarihsel gelişimini ve kavramların özelliklerini bilmek, kavrama ilişkin öğrencilerde görülen kavram yanılgılarını incelemek ve çözüm önerileri geliştirmek

Dersin İçeriği

Kavram, kavram tanımı, kavramın özellikleri, Kavram yanılgısı, kavram yanılgısının nedenleri, çeşitleri ve çözüm önerileri, Sayı-Fonksiyon-Trigonometri-Sonsuzluk-Örüntü-Fraktal-Öteleme-Dönme Yansıma-Simetri-Limit-Türev-İntegral-Prizma-Pramit-Çember kavramlarının incelenmesi, 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Limit kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım,
2 Türev kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
3 İntegral kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
4 Katı cisimleri açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
5 Sonsuzluk kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
6 Sayı kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram, Kavram tanımı, Kavramın özellikleri
2 Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgısı, çeşitleri, nedenleri, çözüm önerileri
3 Sayı Kavramının İncelenmesi
4 Fonksiyon Kavramının İncelenmesi
5 Trigonometri Kavramının İncelenmesi
6 Sonsuzluk Kavramının İncelenmesi
7 Örüntü-Fraktal Kavramının İncelenmesi
8 Dönüşüm Geometrisi Kavramının İncelenmesi
9 ARASINAV
10 Öteleme-Dönme-Yansıma-Simetri Kavramlarınınİncelenmesi
11 Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi
12 İntegralKavramının İncelenmesi
13 Türev Kavramının İncelenmesi
14 Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı
2. Elçi, A. N., Bukova Güzel E., Cantürk Günhan B., Ev Çimen B. (2018).Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, PegemAkademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5