Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. I: Matematiğin Temelleri | IME 405 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlköğretim matematik öğrencilerini matematiğin temel kavramları ile tanıştırmak ve sayı sistemlerinin kuruluşunu tarihi gelişimine paralel olarak sunarak sayı sistemlerinin kuruluşundan haberdar olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Doğal sayılar, Peano Aksiyomları, doğal sayıların sıralanışı, sayılabilirlik, tamsayılar ve özellikleri, rasyonel sayıların tanımı ve özellikleri, rasyonel sayı dizileri ve Cauchy dizileri, reel sayıların tanımı ve özellikleri, pozitif reel sayılar, reel sayı dizileri, Eküs ilkesi, ondalık gösterim, sayı ekseni ve genişletilmiş reel sayı sistemi, kompleks sayılar tanımı, eşlenik ve mutlak değer, Cebirin Temel Teoremi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal sayıların kuruluşunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tam sayıların kuruluşunu ve özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Rasyonel sayıların kuruluşunu ve özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Reel sayıların kuruluşunu ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kompleks sayılar ve kompleks sayılarda işlemleri ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Verilen her bir sayı sisteminin kuruluşlarında tanımlı işlemlerden yararlanarak denklem ve eşitsizlik çözümleri ile ilgili problemleri çözer. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal Sayılar, Peano Aksiyomları | |
2 | Doğal sayıların sıralanışı, sayılabilirlik | |
3 | Tam sayıların tanımı | |
4 | Tam sayıların özellikleri | |
5 | Rasyonel sayıların tanımı | |
6 | Rasyonel sayıların özellikleri | |
7 | Rasyonel sayı dizileri ve Cauchy dizileri | |
8 | Reel sayıların tanımı ve özellikleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Pozitif reel sayılar, reel sayı dizileri | |
11 | Eküs ilkesi, ondalık gösterim | |
12 | Sayı ekseni ve genişletilmiş reel sayı sistemi | |
13 | Kompleks sayılar tanımı, eşlenik ve mutlak değer | |
14 | Cebirin Temel Teoremi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Karakaş, H.İbrahim (2001). Matematiğin Temelleri, Ankara: Metu Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |