Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SPECIAL TEACHING METHODS I IME 307 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersin Yardımcıları

Research Assistant Emine Nur BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

To get students to have a critical understanding of middle school mathematics concepts and teaching methods in middle school mathematics

Dersin İçeriği

Basic concepts of school mathematics and their relationship to mathematics teaching, basic principles of mathematics teaching and its roots in laws and education policy, main purposes of mathematics teaching, and methods, techniques and materials in mathematics teaching. Analysis of the middle school mathematics curriculum (goals, outcomes, themes, units, activities, etc). Analysis of student textbooks and workbooks, and teacher editions. 

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Associate mathematics teaching methods with mathematical concepts. 1 - 3 - 6 - A - C - D -
2 - Explain extent, goals and properties of middle school mathematics curriculum 1 - 3 - 6 - A -
3 - Identify basic concepts of mathematics teaching 3 - 6 - A - D -
4 - Design teaching-learning process in mathematics teaching effectivelly. 3 - 6 - A - C - D -
5 - Analyze possible misconceptions in mathematics teaching. 1 - 2 - 3 - A -
6 - Determine the types of problems designed in mathematics teaching. 1 - 2 - 3 - A -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 6:Motivations to Show
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Nature of mathematics, importance of mathematics teaching
2 Mathematics performance indicators in international area
3 General structure of middle school mathematics curriculum, basic skills
4 Examining activities of mathematical applications program
5 Open-ended problems/mathematical modelling
6 Problem solving process
7 Routine and non-routine problems
8 Misconceptions in mathematics teaching
9 Mid – Term Exam
10 Basic learning approaches in mathematics teaching
11 Basic learning approaches in mathematics teaching
12 Designing activities in mathematics teaching
13 Designing activities in mathematics teaching
14 Designing activities in mathematics teaching

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel yayınları.

Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları.

MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB.

Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally.  Boston, MA: Pearson Education, Inc.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
KisaSinav 1 15
ProjeTasarim 1 15
Odev 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;