Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk. Seç.I: Mat. Eğitim. Web Destekli Proje Tasar. IME 234 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Özkan Ergene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Web-tabanlı matematik projeleri hakkında bilgi sahibi olma ve proje tasarlamayı öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Proje tabanlı öğrenme nedir? Web-tabanlı proje nedir? Web-tabanlı projenin olumlu ve olumsuz yönlerinin incelenmesi. Web-tabanlı projenin aşamaları nelerdir? Matematik yazılımları. Yapılmış örnek web-tabanlı projelerin incelenmesi. Proje yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlenip, tanımlanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje tabanlı öğrenmeyi ifade eder. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Web tabanlı projenin ne olduğunu açıklar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Web tabanlı projenin olumlu ve olumsuz yönlerini karşılaştırır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım,
4 Web tabanlı projenin aşamalarını sıralar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Özgün bir proje üretir. Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem,
6 Proje tabanlı öğrenmeyi matematik öğretimi açısından değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje tabanlı öğrenme nedir?
2 Web-tabanlı proje nedir?
3 Web-tabanlı projenin olumlu ve olumsuz yönlerinin incelenmesi
4 Web-tabanlı projenin aşamaları nelerdir?
5 Matematik yazılımları
6 Matematik yazılımları
7 Yapılmış örnek web-tabanlı projelerin incelenmesi
8 Yapılmış örnek web-tabanlı projelerin incelenmesi
9 Ara sınav
10 Proje yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlenip, tanımlanması
11 Proje önerilerinin sunulması
12 Projenin sunumu
13 Projenin sunumu
14 Projenin sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Kitabı
Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik ( Yazar: Adnan BAKİ)

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4