Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II FBE 404 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri

 Öğretmenlik Uygulaması I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanması ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmek.

Dersin İçeriği

Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (en az 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanması ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması seminerinde Öğretmenlik uygulaması ile ilgili kavramların; uygulama okulu, uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni gibi tanımlanması, okul-fakülte işbirliği hakkında bilgi edinmesi, öğretmen adaylarının okulda kendisinden beklenen görevleri fark etmesi sağlanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatacağı dersi planlar. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
2 Dersi planına uygun olarak yürütür. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Uygulama deneyimlerini rapor eder. Deney ve Laboratuvar,
4 Uygulama deneyimlerini arkadaşlarına anlatır. Problem Çözme, Beyin Fırtınası,
5 Karşılaştığı güçlüklere arkadaşlarıyla birlikte çözümler. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
6 Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış oldukları deneyimleri paydaşları ile tartışarak gelişimine katkı sağlar. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planı hazırlama [1] Sayfa 75
2 Yönerge ve açıklamalar [1] Sayfa 76-77
3 Soru sorma alıştırmaları [1] Sayfa 78-82
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü [1] Sayfa 83-84
5 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi [1] Sayfa 85-87
6 Ders kitaplarından yararlanma [1] Sayfa 88-89
7 Grup çalışmaları [1] Sayfa 90-93
8 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması [1] Sayfa 94-97
9 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması [1] Sayfa 94-97
10 Değerlendirme ve kayıt tutma [1] Sayfa 98-99
11 Test hazırlama, puanlama, analiz [1] Sayfa 100-101
12 Öğretimde benzetimlerden yararlanma [1] Sayfa 102-103
13 Dersi hazırlama ve etkinlikleri sıraya koyma [1] Sayfa 104-106
14 Çalışmalarının değerlendirilmesi [1] Sayfa 107-110
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Fakülte- Okul İş Birliği Kılavuzu YÖK/Dünya Bankası

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Uygulama) 2 14 28
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 250
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10
Dersin AKTS Kredisi 10