Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç II (İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi) FBE 424 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan vücudunun anatomik ve fizyolojik özelliklerini kavratmak.

Dersin İçeriği

Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, solunum sistemi, dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci, hareket sistemi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anatomi ve fizyoloji kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Vücudun anatomik düzlem ve eksenlerini model veya poster üzerinde gösterir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
4 Dolaşım sisteminin görevlerini listeler. Organların yapı ve işlevleri arasındaki uyumu değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 Kanın yapısı, görevleri, kan grupları ve bağışıklık konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 Boşaltım sistemi organlarının yapı ve işlevlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
7 Solunum sistemi organlarını bilir ve akciğerler ile hava arasında gaz alış-verişini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
8 Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsünü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
9 Ara Sınav ve soruların tartışması Anlatım,
10 Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim sürecini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
11 Hareket sistemi yapılarını (Kemikler, iskelet, kas ve eklemler) bilir ve harekey fizyolojisini açıklar. Anlatım,
12 Endokrin bezleri bilir. hormanların fonksiyonlarını açıklar. bezleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
13 Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
14 Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri
2 Beslenme ve metabolizması
3 Sindirim sistemi
4 Dolaşım ve taşıma sistemi
5 Dolaşım ve taşıma sistemi,
6 Boşaltım sistemi,
7 Solunum sistemi
8 Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü
9 ARA SINAV
10 Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci
11 Hareket sistemi (iskelet ve kaslar),
12 Endokrin sistem,
13 Sinir sistemi
14 Duyu organları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Anatomi ve Fizyoloji İnsan Biyolojisi, Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek, Nobel Yayınları, 2010
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Prof. Dr. Bikem Süzen, Bedray Yayıncılık, 2009

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5