Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları II FBE 306 6 2 + 2 3 8
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ahmet Burak Şenöz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini kavratmak, basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirlemek, bilgisayar destekli laboratuar çalışmalarını kavratmak, Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve bu deneyleri uygulamalı olarak yaptırabilmek.

Dersin İçeriği

Fen laboratuarında güvenlik, Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler, Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları, , Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve laboratuar ortamında yapma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini alır ve amacına uygun kullanımını açıklar. Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
2 Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
3 Bir cismin şekil, renk, büyüklük ve yüzey gibi duyuşsal özelliklerini belirler. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
4 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirler ve yapar. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
5 Fen ve teknoloji programından faydalanarak deney tasarlar ve bu deneyleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak yapar. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
6 Deney sonucunda elde edilen verileri kaydeder. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
7 Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
8 Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fen laboratuarında güvenlik [1] Sayfa 6-8
2 Fizik, kimya ve biyoloji deneylerinde güvenlik [1] Sayfa 6-8
3 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler [1] Sayfa 100207
4 Fizik, kimya ve biyoloji basit malzeme örnekleri [1] Sayfa 100207
5 Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları [2]
6 Laboratuarda bilgisayarın yeri, animasyon ve simülasyon [2]
7 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama [1] Sayfa 100207
8 ARA SINAV İlgili deney konuları
9 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
10 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
11 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
12 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
13 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
14 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma [1] Sayfa 100207
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Bahar, Mehmet., Aydın, Fatih ve arkadaşları Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, 2008, Ankara.
[2] Model chemlab info@modelscience.com

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 189
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,56
Dersin AKTS Kredisi 8