Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Biyoloji II FBE 202 4 5 + 2 6 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Şule ELMALI, Arş.Gör. Alper ÇORAPCIGİL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hayvansal organizmaların ve insanların sahip oldukları organ sistemlerinin yapılarını tanıtmak ve çalışma mekanizmalarını açıklamak. 

Dersin İçeriği

Hayvanlarda ve insanda embriyonik gelişme ve embriyonik zarlar, insanlarda üreme organları ve üreme, hayvanlarda ve insanda sindirim organları ve sindirim fizyolojisi, hayvanlarda ve insanda solunum organları ve solunum fizyolojisi,  hayvanlarda ve insanda dolaşım sistemi organları ve dolaşım sistemi fizyolojisi, kanın yapısı ve görevleri, bağışıklık, Hayvanlarda ve insanda boşaltım sistemi organları ve boşaltım sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi yapısı ve fizyolojisi, Endokrin sistem ve görevleri, duyu organları ve çalışması 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Embriyolojik gelişim evrelerini, farklı hayvan türlerinde gelişim süreçlerini ve laboratuvar güvenlik önlemlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
2 İnsanda erkek ve dişi üreme organlarını, döllenme, gelişme ve doğumu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
3 Hayvanlarda ve insanlarda sindirim sistemi organlarını ve sindirim olayını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
4 Hayvanlarda ve insanlarda solunum sistemi organlarını ve akciğerlerde gaz alış-verişini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
5 Hayvanlarda ve insanlarda taşıma ve dolaşım sistemi organlarını açıklar ve dolaşım fizyolojisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
6 Kanın yapısı ve görevlerini, kan gruplarını ve bağışıklığı ve tiplerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
7 Hayvanlarda ve insanlarda boşaltım sistemi organlarını, nefronları ve çalışmasını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
8 Homeostaziyi tanımlar ve bunu sağlayan mekanizmaları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
9 İskeleti oluşturan kemikleri ve tiplerini ; kasların yapısı, tipleri ve kas kasılmasını; eklem yapısı ve tiplerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
10 Sinir hücresinin yapısı, sinir sisteminin yapısı ve impuls iletimini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
11 Endokrin sistemi oluşturan bezler ve bu bezlerden salınan hormonların fonksiyonlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
12 Duyu organlarının yapılarını ve çalışmasını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Embriyolojik gelişim evreleri, farklı hayvan türlerinde gelişim süreçleri. Laboratuvar güvenlik önlemlerini tanır
2 İnsanda erkek ve dişi üreme organları, üreme
3 Hayvanlarda ve insanlarda sindirim sistemi organları ve sindirim fizyolojisi
4 Hayvanlarda ve insanlarda solunum sistemi organları ve solunum fizyolojisi
5 Hayvanlarda ve insanlarda taşıma ve dolaşım sistemi organları ve dolaşım fizyolojisi
6 Kanın yapısı ve görevleri, kan grupları ve bağışıklık
7 Hayvanlarda ve insanlarda boşaltım sistemi organları ve fizyolojisi
8 Homeostazi ve bunu sağlayan mekanizmalar
9 Ara Sınav
10 İskelet ve kaslar. Eklemler. Kasların çalışması
11 Sinir sistemi
12 Endokrin sistem organları ve çalışması
13 Duyu organlarının yapıları ve çalışması.
14 Duyu organlarının yapıları ve çalışması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Neil A. Campbell-Jane B. Reece. Biology (Çeviri Ed. Gündüz E., Demirsoy A., Türkan İ) 6. Baskı 2006, Palme Yayıncılık, Ankara.
[2] Demirsoy A. Yaşamın Temel Kuralları. Cilt I-II 2. Baskı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları A/52. 1985, Ankara
[3] Akay MT. Genel Histoloji, 5. Baskı, Palme Yayıncılık, 2001, Ankara.
[4] Linda E. Graham, James M. Graham, Lee W. Wilcox. Bitki Biyolojisi ( Çeviri Ed. Işık K.) 2004, Palme Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 30
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 8 16
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 12 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,24
Dersin AKTS Kredisi 8