Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Multimedya) RSM 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri ATÖLYE V
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. Kuramsal araştırma ve eskizler
2 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. Kuramsal araştırma ve eskizler
3 Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır Yapılan eskizlerin, tema ile ilişkisi
4 Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. Yapılan eskizlerin, tema ile ilişkisi
5 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi
6 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi
7 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması Pojeye ilişkin eskizler ve teknik çözümleme önerileri
8 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması Pojeye ilişkin eskizler ve teknik çözümleme önerileri
9 Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi Belirlenen konu için, medyum ve plastik dil tercihleri
10 Ara Sınav Değerlendirme
11 Proje uygulaması Tercih edilen medyumun uygulaması ve teknik bilgi
12 Proje uygulaması ve ortak eleştri Seçilen medyum ve plastik dilin konu ile bağıntısı
13 Proje uygulaması Uygulama aşamasında teknik beceri
14 Sunum ve değerlendirme Farkındalık ve amaca yönelik teknik beceri
Kaynaklar
Ders Notu Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları
Ders Kaynakları Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 15 240
Proje / Tasarım 1 4 4
Performans Görevi (Atölye) 2 8 16
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 366
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 14,64
Dersin AKTS Kredisi 5