Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel İletişim Tarihi GIT 203 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN
Dersi Verenler Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mağara resimlerinden web´e, insanın üretip kullandığı görsel iletişim form ve yöntemlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Görsel iletişim stillerini tarihsel bakış açısıyla ele alıp, sosyo-ekonomik ve kültürel belirleyicilerin şekillendirdiği bu stilleri öğrenmek. Yanı sıra kültürel ve sanatsal hareketlerle birlikte görsel iletişim tasarımı ve tasarımcılarından örnekler inceleyip yarattığı etkileri tartışmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlar. Anlatım,
2 İletişim araçlarının iletişim amaçlı kullanımı yanı sıra sanat ortamına etkisini açıklar. Anlatım,
3 Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanır. Tartışma,
4 Görsel iletişimdeki değişim ve gelişimin, toplumsal, ekonomik ve politik belirleyenlerini saptar. Anlatım,
5 Farklı zamanlardaki değişik temsil biçimlerini öğrenerek kendi özgün çalışmalarına uyarlar. Tartışma,
6 Sadece batı değil doğu kültüründeki görsel iletişim modellerini analiz eder. Beyin Fırtınası,
7 Öğrendiklerini kendi özgün stilini yaratmada kullanır. Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mağara, kaya ve yer resimlerinden piktogram ve ideograma görsel iletişimin ilk formları.
2 Yazı, ilk alfabetik sistemlerin kuruluşu, kitap ve Orta çağ el yazmaları.
3 Kağıt, matbaa, tipografi ve Rönesans kitap ve defterleri
4 Reform, Sanayi Devrimi, yeni baskı teknolojileri, fotoğrafın icadı ve posterin yaygınlaşması.
5 İlk görsel iletişim tasarım hareketi Arts And Crafts ve Art Nouveau posterleri.
6 Ara sınav.
7 Avant-garde tasarım: Fütürist tasarım ve özgür tipografi; Grafik Dada, dergi ve kolajlar; Sürrealist tasarımlar.
8 Sovyet tasarım okulu Vkhutemas ve Konstrüktivist devrimci tasarım.
9 Alman tasarım okulu Bauhaus ve toplumcu mekanik tasarım.
10 Modern sanat hareketleri ortamında görsel iletişim: Yeni Tipografi, turistik afiş ve modern tasarım.
11 Türkiye'de Görsel İletişimin Tarihi
12 Amerika'da modern tasarımın gelişmesi; İsviçre Stili (Uluslararası Tipografik Hareket) ve New York Okulu tasarımcıları.
13 Çağdaş Görsel Kimlik Tasarımları, Polonya Afişleri ve Postmodern Tasarım
14 Dijital teknoloji, sosyal medya ve yeni tasarım olanakları. Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
1. Sözlü Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 6 6
Sözlü Sınav 1 3 3
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5