Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tipografi | GIT 206 | 4 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Görsel iletişim tasarımında tipografinin tanımını, kapsmaını ve işlevini öğrenmek, uygulama becerisi edinmek. |
Dersin İçeriği | Görsel iletişim tasarımının temeli olarak tipografinin terminolojisine hakim olmak. Güçlü bir iletişim aracı olarak dilin görsel yönünü görmeyi, anlamayı ve yönlendirmeyi bilmek. Dizginin temellerini öğrenmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım tipografi ilişkisini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Tipografiyi bir tasarım görseli olarak algılamak | Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Tipografik görselin oluşum sürecini yönetmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Tipografiyi görsel bir öğe olarak tasarımda konumlandırmak | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Yaratıcı çözüm ve alternatifler üretmek | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Kazanımları özgün çalışmalara aktarmak | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
7 | Tipografik uygulamayı kavramak ve tasarım alanında uygulama becerisi edinmek | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders işleyişinin ve planının aktarılması, beklentiler | |
2 | Tipografinin tanımı ve kapsamı, yazının ve basımın gelişimi | |
3 | Yazı biçemleri | |
4 | Dizginin Temelleri, Birinci projenin verilmesi, Okuma önerileri | |
5 | Konuların tekrarı, Birinci projenin değerlendirilmesi | |
6 | Birinci projenin değerlendirilmesi, Ara sınav | |
7 | Birinci projenin teslimi, İkinci projenin verilmesi, | |
8 | İkinci projenin değerlendirilmesi | |
9 | İkinci projenin değerlendirilmesi | |
10 | İkinci projenin teslimi, Üçüncü projenin verilmesi | |
11 | Üçüncü projenin değerlendirilmesi | |
12 | Üçüncü projenin değerlendirilmesi ve Final projesinin verilmesi | |
13 | Final projesinin değerlendirilmesi | |
14 | Final projesinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Paul Harris ve Gavin Ambrose, Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, 2014 Paul Harris ve Gavin Ambrose, Grafik Tasarımda Tipografi, Literatür Yayıncılık, 2014 Paul Harris ve Gavin Ambrose, Tipografinin Temelleri, Literatür Yayıncılık, 2015 Emre Becer, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitapevi, 2016 https://practicaltypography.com https://medium.com/tipografi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |