Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tipografik Uygulamalar GIT 317 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tipografinin görsel dilinin kavranmasına yönelik uygulamalar yapılarak öğrencinin tipografi bilgisinin pekiştirilmesi
Dersin İçeriği Tipografik elemanların görsel bir değer olarak algılanıp grafik tasarımın iletişim diline katkı sağlayacak uygulamaların yapılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tipografiyi görsel bir öğe olarak kullanabilir. Gözlem,
2 Tipografiyi tasarımlarında daha etkin biçimde kullanabilir. Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatımı
2 Birinci projenin verilmesi
3 Birinci proje ile ilgili eskiz geliştirme
4 Birinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi
5 Birinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi
6 Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi
7 İkinci proje ile ilgili eskiz geliştirme
8 İkinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi
9 İkinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi
10 İkinci projenin teslimi ve final projesinin verilmesi
11 Final projesi ile ilgili eskiz geliştirme
12 Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi
13 Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi
14 Final projesinin teslim edilmesi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ambrose, G. ve Harris, P. (2012).Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Becer, Emre (2010). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi
Sarıkavak, Namık Kemal (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 2 10 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5