Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kur'an Okuma ve Tecvid III ILA 205 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUSA ÖZİŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. MUSA ÖZİŞ, MUSTAFA AYDIN, Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI, Öğr.Gör.Dr. BETÜL ÖZDİREK ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları

Doç.Dr. Ekrem GÜLŞEN, Mustafa AYDIN, Öğr.Gör. Musa ÖZİŞ, Öğr.Gör. İlyas ŞANLI, Öğr.Gör. BETÜL ÖZDİREK ŞAHİN,

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kur´an okuyuş tarzlarına uygun okuyabilme yeteneği kazandırılması ve Kur´an´dan bazı pasajları ezberleme.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vakıf-ibtida gibi kuralların ve raf-ı savt ve hafd-ı savt konularını analiz eder.
2 Fetih ve Fecr Sûrelerini tahkik tarzında okuyabilir.
3 Yasin, Mülk, Nebe´ ve Nâs-Duha Sûrelerini ezberden sunabilir.
4 Tahkîk, tertîl, tedvîr ve hadr gibi Kur´an okuyuş tarzlarını kavrar.
5 Kur´an harflerini orijinaline uygun telaffuz eder.
6 Kur´an-ı Kerim´i yüzünden okuma becerisi kazanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yüzünden okuma, (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 1. sayfasının ezberlenmesi.
2 Yüzünden okuma (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 1. sayfasının ezberlenmesi.
3 Yüzünden okuma (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 2. sayfasının ezberlenmesi.
4 Yüzünden okuma (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 2. sayfasının ezberlenmesi.
5 Yüzünden okuma, (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 3. sayfasının ezberlenmesi.
6 Yüzünden okuma, (Ra'd Sûresi). Fetih Sûresi 3. sayfasının ezberlenmesi.
7 Yâsin Sûresi'nin tekrarı. İbtidâ konusu.
8 Tecvid tahlilleri.
9 Yüzünden okuma (Kehf Sûresi). Fetih Suresi 4. sayfasının ezberlenmesiezberlenmesi.
10 Yüzünden okuma (Kehf Sûresi). Fetih Suresi 5. sayfasının ezberlenmesi.
11 Yüzünden okuma (Kehf Sûresi). Fecr Suresi 1. sayfasının ezberlenmesi.
12 Yüzünden okuma (Kehf Sûresi). Fecr Suresi 2. sayfasının ezberlenmesi.
13 Mülk ve Nebe Sûrelerinin tekarı
14 Kısa sûrelerin tekrarı. (Nâs-Duhâ)
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Dağdeviren, A. (2016): Kur’an Okuma Sanatı Tecvid. Sakarya: Beşiz Yayınları..

Ders Kaynakları

[2] Demşekiyye, H. H. (1986):Hidayetü´l Mübtedeîn ilâ Tecvîdi´l-Kitâbi´l-Mübîn: Beyrut.
[3] Ebû Rîme, M. M (1986): Hidâyetü´l-Müstefîd fî İlmi´t-Tecvîd. Beyrut: Müessesetü´l-Kütübi´s-Sekâfiyye.
[4] el-Kabbânî, M. A. (1991): Kifâyetü´l-Müstefîd fî İlmi´l-Kıraati ve´t-Tecvîd. Beyrut.
[5] Zihni, M. (1898): el-Kavlü´s-Sedîd fî İlmi´t-Tecvîd. İstanbul: Dâru´t-Tıbâati´l-Âmire.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Sözlü Sınav 15
2. Sözlü Sınav 15
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3