Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mukayeseli Dinler Tarihi ILA 447 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR
Dersi Verenler Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tanrı, vahiy, kutsal kitap, öte dünya, çevre, kadın anlayışı gibi konuları farklı dinlerde, karşılaştırmalı olarak göstermek

Dersin İçeriği

Dinlerde (Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam; Hinduizm, Budizm, Cayanizm), tanrı, peygamber, kutsal kitap vs. anlayışları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı Din İncelemesi kavramını kavrar.
2 Dinlerdeki Tanrı anlayışlarını karşılaştırır.
3 Dinlerdeki kutsal zaman ve mekan anlayışlarını karşılaştırır.
4 Dinlerdeki din adamı anlayışlarını karşılaştırır.
5 Dinlerdeki ahir zaman anlayışlarını karşılaştırır
6 Dinlerdeki geçiş dönemi uygulamalarındaki ortak ve farklı yönleri kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mukayeseli dinler tarihine giriş, kavram ve tarihsel süreç; metodik yaklaşımlar
2 Dinlerde Tanrı (Yahudilik-Hıristiyanlık-İslam ve diğer dinler)
3 Dinlerde Merkez/Kutsal Mekan (Yahudilik-Hıristiyanlık-İslam)
4 Dinlerde Merkez/Kutsal Mekan (Hinduizm-Budizm ve diğer dinler)
5 Dinlerde Kutsal Zamanlar ( Hinduizm-Budizm-Sihizm)
6 Dinlerde Kutsal Zamanlar (Yahudilik-Hıristiyanlık-İslam)
7 Dinlerde Din Adamları
8 SINAV
9 Dinlerde Ahir Zaman ve Kıyamet (Yahudilik-Hıristiyanlık)
10 Dinlerde Ahir Zaman ve Kıyamet (İslamiyet ve diğer dinlerle karşılaştırma)
11 Dinlerde Renk Fenomeni (Doğu Dinleri)
12 Dinlerde Geçiş Dönemi Uygulamaları (Yahudilik- Hıristiyanlık)
13 Dinlerde Geçiş Dönemi Uygulamaları (İslamiyet ve diğer dinlerle karşılaştırma)
14 Karşılaştırma ve genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

[1] Mustafa Sinanoğlu, Kitab-ı Mukaddes ve Kuranda Nübüvvet, MÜSBE., Basılmamış doktora tezi, İstanbul.
[2] Mehmet Paçacı,Kutsal Kitaplarda Ölüm ve Ötesi, Ankara Okulu Yayınları.
[3] İsmail Taşpınar, Duvarın Öteki Yüzü, Gelenek Yayınları, İstanbul.
[4]Karen Armstrong, Tanrının Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara 1998.
[5]Ali Erbaş, Meleklerin Dünyası, Nun Yayınları, İstanbul.
[6]Ahmet Güç, Dinlerde İbadet, Üniversite Kitapevi, Bursa.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5