Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Arap Edebiyatı Metinleri ILA 370 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET BOSTANCI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET BOSTANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modern Arap edebiyatını tanıtmak ve öğrencilerin örnek metinlerle yüzyüze gelmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Modern Arap edebiyatının özelikleri hakkında kısaca bilgi verilecek ve döneme ait örnek metinler okutulacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arap edebiyatının dönemlerini sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Modern Arap edebiyatının genel özelliklerini açıklar. Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Derste okunan Modern Arap Edebiyatına ait örnek metinleri kendi başına çevirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Derste okunan Modern Arap Edebiyatına ait örnek metinleri kendi başına çevirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Derste okunan Modern Arap Edebiyatına ait örnek metinleri kendi başına çevirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Derste okunan Modern Arap Edebiyatına ait örnek metinleri kendi başına çevirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arap Edebiyatının başlıca dönemleri.
2 Modern Arap Edebiyatının özellikleri.
3 Modern Arap Edebiyatının özellikleri.
4 Taha Hüseyinden seçme metin.
5 Necib Mahfuzdan seçme metin.
6 Necib Mahfuzdan seçme metin.
7 Tevfik el-Hakimden seçme metin.
8 Ahmed Şevkîden seçme şiir.
9 Mahmud Dervişten seçme şiir.
10 İbrahim Tukandan seçme şiir.
11 Zekeriya Tamirden seçme metin.
12 Abdusselam el-Uceylîden seçme metin.
13 Ali Tantaviden seçme metin.
14 Necip Keylanî´den seçme metin.
Kaynaklar
Ders Notu

Verilen örnek metinler.

Ders Kaynakları

1. Corci Zeydân, Târihul-âdabil-lugatil-Arabiyye I-III, Beyrut ty.
2. Hanna el-Fâhûrî, Târîhul-edebil-Arabî, Beyrut ty.
3. Ahmet Subhi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I, İstanbul 1996.
4. Şevki Dayf, Târîhul-edebi-Arabî I-VI, Kahire 1990

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 5
2. Performans Görevi (Seminer) 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 2 2 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3