Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Introductıon To Islam ILA 377 5 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için bir ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Temel bilgilerin verildiği bir ders olduğu için ilave seçmeli derse ihtiyaç yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bu dersin yardımcısı yoktur.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erasmus öğrencilerine İslam'ın mahiyeti, temel inanç esasları ve İslam ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi vermektir. 

Dersin İçeriği

İslam´ın temel kaynakları, İslam peygamberinin hayatı, İslam'ın inanç, ibadet ve ahlak esasları, güncel problemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 ) İslam dininin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İslamın temel problemleri ve kavramlarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İslamın temel problemlere yaklaşımı ile diğer dinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Akıl iman ilişkisi hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dini çoğulculuk hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Dini tecrübe hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslama Giriş
2 Muhammed: Biyografi
3 Kuran
4 Hadis
5 İslamın İnanç Sistemi
6 İslami İbadetler
7 İslamın Yayılışı
8 İslam Mezhepleri
9 İslamda Kadın
10 İslamda Savaş ve Barış
11 Dini Günler ve Bayramlar
12 İslam ve Diğer Dinler
13 Güncel Problemler ve İslam
14 İslam ve Diğer Dinler
Kaynaklar
Ders Notu

Muhammad Hamidullah. Introduction to Islam. I.I.F.S.O., 1970. (Online)

Yusuf al-Qardawi. Introduction to Islam. Islamic Inc. Publishing and Distribution, 1995. (Online)

Armstrong, Karen. Islam: A Short History. New York: The Modern Library, 2002.

Michael Cook. Forbidding Wrong in Islam. Cambridge University Press. 2003.

Todd H. Green. The Fear of Islam: An Introduction to Islamophobia in the West. Fortress Press. 2015.

Clinton Bennet. Muslims and Modernity. Continuum. 2005.

Oliver Leaman and Sajjad Rizvi. “The Developed Kalam Tradition.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.

Khalid Blankinship. “The Early Creed.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.

 

 

Ders Kaynakları

Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992.
Rahman, Fazlur. Islam. London: University of Chicago Press, 1979.
Tayob, Abdulkader. Islam, A Short Introduction. Oxford: Oneworld, 1999.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6