Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Psikoloji ILA 337 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ŞENTEPE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal psikolojinin kavram ve problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sosyal psikolojinin metodunu kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Tutum ve davranış konularını kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Bireyin topluma uyum sürecini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal psikoloji nedir?
2 Sosyal psikolojinin metodu.
3 Türkiyede sosyal psikoloji.
4 Tutum nedir?
5 Tutum ve davranış.
6 Tutumların ölçülmesi.
7 Likert ölçekleri
8 Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri.
9 Sosyal etki ve sosyal uyum
10 İletişim ve propaganda.
11 Liderlik.
12 Sosyalleşme.
13 Kültür ve kişilik.
14 Kültür ve kişilik değişmeleri.
Kaynaklar
Ders Notu

Tolon, Barlas, Galip İsen, Veysel Batmaz (1991), Sosyal Psikoloji, Adım Yayıncılık, Ankara.

Ders Kaynakları

Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları; Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji.

Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II,Sosyal Yayınlar, İstanbul.

Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
Dersin AKTS Kredisi 3