Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
CONSUMER BEHAVIOR AND PURCHASING PROCESS IHR 529 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the course is to teach consumer buying decision process and consumer behaviour.

Dersin İçeriği

The concept of consumer and consumer behavior, the relationship between consumer behavior and marketing , models of consumer behavior and purchasing process, consumer needs, consumption phenomenon, motivation and involvement, perception, learning, attitudes, personality, lifestyle, culture, social classes and groups, positioning, organizational buying

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - learning the relationship between consumer behavior and marketing 1 - 2 - 3 - A - B - C - D -
2 - Learning the factors that influence consumer behavior 1 - 2 - 3 - A - B - C - D -
3 - Learning the buying process 1 - 2 - 3 - A - B - C - D -
4 - Learning the positioning 1 - 2 - 3 - A - B - C - D -
5 - Learning models of consumer behavior. 1 - 2 - 3 - A - B - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing B:Oral Exam C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 An Introduction to consumer behaviour Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
2 Perception Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
3 Learning and memory Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
4 Motivation and Involment Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
5 Attitudes Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
6 The self and personality Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
7 Values Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
8 Life styles Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
9 Culture Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
10 Reference Group Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
11 Family Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
12 Gender Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
13 Purchasing decision process Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
14 Consumer behaviour models Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 10
Odev 1 10
ProjeTasarim 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 20 20
Quiz 1 10 10
Assignment 1 10 10
Project / Design 1 20 20
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü /25(s) 7.04
Dersin AKTS Kredisi 7.04
; ;