Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PUBLIC OPINION RESEARCH AND SPSS IHR 502 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The goal of this course is to provide learners to get the research methods public opinion research. Also used to perform data analysis in public opinion research using SPSS (Package for the Social Sciences Programme) aims to teach good.
Dersin İçeriği
Types of research. methods and techniques of social research. scientific research. marketing research. public opinion surveys. data analysis and interpretation. social statistics. statistical techniques. SPSS.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Identify the types of research 1 - 2 - 3 - A - C - D -
2 - Identify the methods and techniques of social research 1 - 2 - 3 - A - C - D -
3 - Identify public opinion research 1 - 2 - 3 - A - C - D -
4 - Design research 1 - 2 - 3 - A - C - D -
5 - Makes data analysis with SPSS 1 - 2 - 3 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction
2 Basic Concepts
3 Types of Research
4 Public opinion research
5 Design research
6 Methods and techniques in public opinion research
7 Applied public opinion research
8 Introduction to Social Statistics
9 Midterm
10 SPSS, Data Coding and Analysis
11 T-testi, Anova
12 Chi-square
13 Regression analysis
14 Factor analysis

Kaynaklar

Ders Notu 1- Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Akademi.
2- Hasan Hüseyin Taylan, ?Sosyal İstatistik Ders Notları, 2013.
Ders Kaynakları 1- Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2013.
2- Kolektif, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları, Sakarya Kitabevi, 2005.
3- W. L. Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Yayınodası Yay., 2013.
4- İ. Esen Yıldırım, Kamuoyu Araştırmaları ve Su Tüketim Bilinci Üzerine Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, 2010.

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To follow the new developments on corporate communication. X
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies. X
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. X
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. X
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle. X
10 To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
ProjeTasarim 1 40
KisaSinav 1 10
KisaSinav 2 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 5 80
Mid-terms 1 15 15
Project / Design 1 20 20
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü /25(s) 7.32
Dersin AKTS Kredisi 7.32
; ;