Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
POLITICAL COMMUNICATION CAMPAIGNS IHR 509 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Inquiring and discussing the process of politic campaigns and designing a new campaign.

Dersin İçeriği

Studying on the politic campaigns through historical point of view and designing a campaign

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Grasps the political processes. 1 - 2 - 3 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Historical frame
2 Political Institutions
3 Political Actors
4 Political Communication 1
5 Political Communication 2
6 Propaganda
7 Case Studies
8 Campaign Planning
9 Campaign Planning
10 Presentations
11 Presentations
12 Presentations
13 Presentations
14 General Review

Kaynaklar

Ders Notu

Aysel AZİZ, Siyasal İletişim

Metin Işık, Türkiye ve Dünya Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri
Eser Köker, Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası,
Mahmut OKTAY, Politikada Halkla İlişkiler
Ahmet KALENDER, Siyasal İletişim, Seçmenler ve İkna Stratejileri

Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To follow the new developments on corporate communication. X
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies. X
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. X
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. X
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle. X
10 To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 2 50
Odev 4 15
KisaSinav 1 20
SozluSinav 3 15
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 15 15
Quiz 1 10 10
Assignment 1 15 15
Oral Examination 1 10 10
Final examination 2 15 30
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü /25(s) 7.04
Dersin AKTS Kredisi 7.04
; ;