Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PERCEPTION MANAGEMENT AND PERSUASION IHR 508 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

The aim of this course is to explores the diverse relationships between, on the one hand, symbols and messages (both verbal and non-verbal) and, on the other hand, political ideologies and movements, collective identities, power, conflict, and security. 

Dersin İçeriği

Recognizing some of the basic tools of rhetoric to understood the study of how people use symbols to shape attitudes, influence thoughts, and motivate actions in other people, is creates the content of the course.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - 2 - C -
2 - 1 - B -
3 - 12 - F -
Öğretim Yöntemleri: 12:Case Study 2:Question-Answer 1:Lecture
Ölçme Yöntemleri: F:Performance Task C:Homework B:Oral Exam

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
2 Persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
1 Persuation as a concept H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
3 Use of body language in persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
4 Persuasion and attitude H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
5 Social influence in persuation H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
6 Persuasion theories H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
7 Midterm Exam
8 Persuasion techniques Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık
9 The importance of perceptions in persuation Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık
10 The use of music in perception and persuation Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı
11 The use of colors in perception and persuation Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları
12 Perception and persuasion tactics in political communication Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık, Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları
13 Film Analysis on perception and persuasion Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık
14 Student presentation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

 

 

H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık

Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı

Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık

Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık

Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları

Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları

Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları.

Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık

Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
KisaSinav 1 20
KisaSinav 2 20
Odev 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 15 15
Quiz 1 10 10
Assignment 1 15 15
Oral Examination 1 10 10
Final examination 2 15 30
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü /25(s) 7.04
Dersin AKTS Kredisi 7.04
; ;