Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klinik Bakteriyoloji TMB 610 0 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin; Bakterilerin temel özelliklerini, yaptıkları hastalıkları ve bu hastalıkların tanısı, Mikrobiyolojik testleri, epidemiyolojisini, tedavi ve korunma yollarını öğrencilerin kavrayabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, Gram pozitif koklar, Gram negatif koklar, Gram pozitif basiller, Gram negatif basiller, anaerobik patojen bakteriler ve neden oldukları infeksiyonlar.
Mikobakteriler, Spiroketler, Klamidyalar, Riketsiyalar, Mikoplazmalar gibi bakteriler. Uygulamalarda bu mikroorganizmaların özellikleri incelenerek identifikasyonları yapılacaktır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Streptokok türleri ve özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
2 Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
3 Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
4 Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
6 Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap,
7 Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
8 Haemophilus türleri, Bordetella pertussis Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
9 Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
10 Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
11 Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
12 Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
13 Anaerob bakteriler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
14 Anaerob bakteriler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1.Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye

2. Medical Microbiology. Jawetz, Melnick, & Adelberg´s, Twenty-Fifth Edition, 2010

Ders Kaynakları

1. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İnfeksiyoloji Temel Bilgiler. Prof. Dr. Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevi. İstan bul, 2013
2. Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı. Prof. Dr. Mustafa Altındiş, Nobel Tıp Kitabevi, 2013
3. KLİNİK MİKROBİYOLOJİ YÖNTEMLERİ EL KİTAB. Lynnes Garcia Çeviri Editörleri: Prof Dr Ahmet Başustaoğlu, Prof. Şinasi Taner Yıldıran, 2013
4. Klinik Mikrobiyolojik Tanı, Prof. Dr. Hakkı BİLGEHAN, Barış Kitabevi, 2009
5. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi Prof.Dr. Ayşe Willke Topçu, Prof.Dr. Güner Söyletir, Prof.Dr. Mehmet Doğanay, Nobel Tıp Kitabevi, 2008

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi X
2 Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi X
3 Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi X
4 Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi X
5 Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi X
6 Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi X
7 Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi X
8 Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi X
9 Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi X
10 Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi X
11 Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi X
12 Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi X
13 Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi X
14 Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Ödev 15
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 4 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6