Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Patoloji | LAB 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel patoloji konularının, Patoloji Laboratuarında çalışırken dikkat edilecek hususların ve bu laboratuarda neler yapıldığının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Patolojinin tanımı, tarihçesi ve Patoloji laboratuarının özellikleri;Patolojik laboratuarına gelen materyaller ve doku takibi;Hücre zedelenmesi;İltihap ve İyileşme;Patolojide Etiyoloji;Vücut sıvıları ve kan dolaşımını ilgilendiren hastalıklar;Neoplaziler;İmmunoloji ve İmmunopatoloji |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Patolojinin tanımı, tarihçesi ve Patoloji laboratuarı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
2 | Patolojik laboratuarına gelen materyaller ve doku takibini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Hücre zedelenmesini öğrenir | Anlatım, | |
4 | daptasyon mekanizmalarını öğrenir | Anlatım, | |
5 | İltihap ve İyileşmeyi öğrenir | Anlatım, | |
6 | Sıvı ve hemodinamik bozuklukları öğrenir | Anlatım, | |
7 | Kalp ve damar hastalıklarını öğrenir | Problem Çözme, Anlatım, | |
8 | Solunum sistemi hastalıklarını öğrenir | Problem Çözme, | |
9 | Vücut sıvıları ve kan dolaşımını ilgilendiren hastalıkları inceler | Problem Çözme, | |
10 | Ara sınav | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
11 | Neoplazi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
12 | Hastalıkların temeline iner | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Kemik ve eklemlerin normal yapısı, Kemik ve eklem hastalıklarını inceler | Problem Çözme, Anlatım, | |
14 | İmmunoloji ve İmmunopatoloji içeriğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patolojinin tanımı, tarihçesi ve Patoloji laboratuarının özellikleri | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
2 | Patolojik laboratuarına gelen materyaller ve doku takibi | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
3 | Hücre zedelenmesi | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
4 | Adaptasyon mekanizmalar | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
5 | İltihap ve İyileşme | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
6 | Sıvı ve hemodinamik bozukluklar | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
7 | Kalp ve damar hastalıkları | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
8 | Solunum sistemi hastalıkları | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
9 | Vücut sıvıları ve kan dolaşımını ilgilendiren hastalıklar | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
10 | Ara sınav | Sınav |
11 | Neoplazi | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
12 | Neoplazi II | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
13 | Kemik ve eklemlerin normal yapısı, Kemik ve eklem hastalıkları | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
14 | İmmunoloji ve İmmunopatoloji | Konu ile ilişkili çeşitli patoloji ders kitapları ve internet siteleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Slayt Sunum |
Ders Kaynakları | [1] Saraçoğlu, Ö. Ferit; Özet Temel ve Klinik Bilimler, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |