Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Göz Hastalıkları OPT 116 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. KÜBRA ÖZATA GÜNDOĞDU
Dersi Verenler Arş.Gör. KÜBRA ÖZATA GÜNDOĞDU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Göz hastalıkları hakkında genel bilgi
Dersin İçeriği Göz hastalıklarında hikaye alma ve semptomlar, gelişim anomalileri, kapak, gözyaşı sistemi, konjunktiva, kornea, uvea, retina, optik sinir ve orbita hastalıkları, katarakt, glokom, şaşılık, sistemik hastalıklar ve göz, gözü etkileyen nörolojik hastalıklar, sistemik ilaçların oküler yan etkileri, göze lokal uygulanan ilaçların sistemik emilimi ve görme üzerine etkileri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Normal göz anatomi ve göz fizyolojisini bilmelidir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Göz muayene ve tanı yöntemlerini bilmelidir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Oftalmolojik terminolojiyi bilmelidir. Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Göz hastalıkları, belirtileri, tanısı ve tedavileri konusunda bilgi sahibi olmalı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem,
5 .Acil göz hastalıklarının belirtilerini bilmeli ve ilk yardım konusunda bilgi sahibi olmalı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Göz Hastalıklarna Giriş
2 Göz Hastalıklarna Giriş
3 Konjonktiva Hastalıkları
4 Kapak Anatomisi ve Hastalıkları
5 Kapak Hastalıkları Tedavisi
6 Kuru Göz Hastalığı
7 Kuru Göz Hastalığı Tedavisi
8 Kontakt lensler ve Komplikasyonları
9 Kontakt lensler ve Komplikasyonları
10 Arasınav
11 Kornea Anatomisi ve Kornea Hastalıkları
12 Kornea Hastalıkları Tedavileri
13 Göz Hastalıklarında Kullanılan Tanı Yöntemleri
14 Göz Hastalıklarında Tedavi Yöntemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Tortora,Gerard J. and Grrabowski, Sandra R. (2003). Principles of Anatomy and Physiology. John Wiley and Sons.
2- Arıncı,K, Elhen . (1997). Anatomi. Ankara: Güneş Kitabevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,32
Dersin AKTS Kredisi 3