Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik MAT 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TALHA ZAFER
Dersi Verenler Öğr.Gör. TALHA ZAFER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.

Dersin İçeriği

Sayılar, cebir, denklemler, oran ve orantı, geometri, trigonometri, vektörler ile matrisler - determinantlar, limit, türev, ve integrale giriş

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar ile aritmetik işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Rasyonel ve ondalık sayılar ile aritmetik işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Sıralama yapabilme,sıralama aksiyomlarını kullanabilme,sayı aralıklarını kullanabilme,sayıların mutlak değerini hesaplayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Polinomlar ile işlem yapabilme,polinomları çarpanlara ayırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
7 Rasyonel ifadeleri en sade hale getirebilme,doğru ve ters orantı kurabilme,ortalama hesaplayabilme,yüzde hesaplarını yapabilme,olasılık hesaplayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
8 Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme,Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
9 Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme,matris ve determinant kullanarak denklem çözebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
10 Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
11 Bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme,Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
12 Geometrik şekiller hakkında genel bilgilere sahip olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
13 Trigonometrik bağıntılarla işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
14 Türev ve İntegral kavramlarını anlayarak bunların basit mesleki uygulamalarını yapabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayı kümeleri,tam sayılar ve dört işlem
2 Sayı kümeleri,rasyonel sayılar ve dört işlem
3 Sıralamalar,aksiyomlar,aralıklar,mutlak değer
4 Üslü,köklü ifadeler
5 Üslü,köklü ifadeler
6 Polinomlar,çarpanlara ayırma
7 Sadeleştirmeler,oran-orantı,ortalamalar,yüzde hesapları,olasılık hesapları
8 Denklemler ve eşitsizlikler
9 Denklemler,matris-determinant
10 ARA SINAV
11 Kümeler,fonksiyonlar
12 Fonksiyonlar,grafikler,geometrik şekiller
13 Trigonometri
14 Limit, türev ve integrale giriş
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Mustafa Balcı,Temel Matematik Meslek Yüksek okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri için,İstanbul,2012

Ders Kaynakları

[2]Engin Bozacı, Sinan Çevik, Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Ankara, 2009

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 5