Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PUBLIC RELATIONS OPT 111 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖMER ÖZİŞLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
To publicize the products presented by state and private companies, to familiarize the students with social, economic and political impact of PR in orgatizations, also to give students the importance, history and advantage of PR.
Dersin İçeriği
to make event analysis and sample materials will be shared.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To understand the functions of PR. 1 - 2 - 3 - 5 - A - C -
2 - To understand the topics connected to PR. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - To have knowledge of communications, inter-communications and event design. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - To be able to assume the responsibility of PR department. 1 - 2 - 3 - A - C - F -
5 - To design written and visiual instruments. 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - To understand the importance and place of PR. 1 - 2 - 3 - A - B - C -
7 - 1 - 2 - 3 - A - C -
8 - 1 - 2 - 3 - A - C -
9 - 1 - 2 - 3 - A - C -
10 - 1 - 2 - 3 - A - C -
11 - 1 - 2 - 3 - A - C -
12 - 1 - 2 - 3 - A - C -
13 - 1 - 2 - 3 - A - C -
14 - 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 5:Demonstration
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task B:Oral Exam

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 1 To tell all aspects of PR including scope , concept and content of PR. Analysing weekly article.
2 PR in Turkey, history, advent, deveopment and professional and academic structure. PR education in Turkey and in the World.
3 3 Why PR: concepts close PR. PR and communications, definition of communications, colors, body language , logos and slogans.
4 PR and advertisement.
5 Organization form of PR, the structure of PR departments.
6 The qualifications of PR staff , PR education , code of conduct for PR staff.
7 Target market in PR , definition of target market.
8 Relations with press, effective choose of press.
9 Mid-term Exam
10 Intercompany PR; scope and applications.
11 What is news? Technics of writing news.
12 What is press bulletin? The rules governing press bulletin.
13 Organization in PR ; fear and exhebitions , preparing press file.
14 Producer of Tv and radio programs.

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları ?Halkla İlişkiler Nedir?? Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu

?PR ? Prof. Dr. Alaaddin ASNA

?İletişim Nedir?? Merih ZILLIOĞLU

?Cilalı İmaj Devri? Can KOZANOĞLU

?Halkla İlişkiler ? Prof. Dr. Metin KAZANCI

?Halkla İlişkiler Kampanyaları? Ceyda AYDEDE

?Kitle İletişim Kuramları ?Profç Dr. Ünsal OSKAY

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;