Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme III | İAY 207 | 3 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hasta taşıma, yer değiştirme, nakil etmede temel motorik özelliklerini kullanarak, taşıma tekniklerinden yararlanarak daha az enerji harcayarak devamlı bir şekilde iş yapabilme yeteneğini geliştirmeleri açıklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kas kuvveti, dayanıklılığı ve esnekliğinin geliştirilmesi, Grup/ekip koordinasyon çalışması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Kas Kuvvetini Arttırır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
4 | Kardiyovasküler Dayanıklılığını Arttırır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Ekip Çalışmasını Öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
6 | Grup/Ekip Koordinasyonu Öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
7 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı, amaç ve hedefler | |
2 | Genel Kuvvet Gelişimi, Isınma hareketleri, Vücut ağırlığı ile alıştırmalar | |
3 | Kuvvet Çeşitleri ve Geliştirme Yöntemleri | |
4 | Genel Kuvvet Gelişimi – I Isınma hareketleri, Eşli Alıştırmalar | |
5 | Genel Kuvvet Gelişimi- II Isınma hareketleri, Kuvvet Çalışmaları | |
6 | Genel Kuvvet Gelişimi- III Isınma hareketleri, Dairesel istasyon çalışması, Ağırlık ( Halter ) çalışmaları | |
7 | Genel Kuvvet Gelişimi- IV Isınma hareketleri, Koşu ve basamak çalışması | |
8 | Sürat ve Çabukluk Özelliğinin Kas Sistemi İle İlişkisi | |
9 | Hareket Sistemi, Sinir –Kas Koordinasyonu | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Hareketlilik ve Koordinasyonu Geliştirici Alıştırmalar- I | |
12 | Hareketlilik ve Koordinasyonu Geliştirici Alıştırmalar- II | |
13 | Hareketlilik ve Koordinasyonu Geliştirici Alıştırmalar- III | |
14 | Genel uygulamalar, Isınma hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | ||||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |