Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve İky IKY 382 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TÜRKER BAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mustafa AMARAT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal medya hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştirmek, sosyal medya araç ve teknolojilerini tanıtmak.
Öğrencilerin sosyal medyanın insan kaynakları yönetimindeki kullanım alanlarını öğrenmelerini sağlamak.
Sosyal medya stratejisi oluşturmak, geleneksel insan kaynakları uygulamalarının sosyal medya ile nasıl entegre edilebileceğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Ders içeriği öğrencilere Web 2.0 dünyası hakkında geniş bir bakış açısı ve derin bir kavrayış kazandıracak şekilde oluşturulmuştur. Program kapsamında, sosyal medyanın İKnın işe alım, iletişim, işveren marka oluşumu fonksiyonlarında kullanımı, Web 2.0ın sağladığı güçlü araçlar, bu araçların nasıl yararlanılacağı, en iyi uygulamalar hakkında ayrıntılı bilgi verilecektir.
Ayrıca programın sonundaki vaka çalışmalarında farklı şirketlerin Sosyal Medya Planları incelenecek ve bir şirketin insan kaynakları fonksiyonu için ayrıntılı bir Sosyal Medya Planı hazırlanacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkilerini anlamak. Şirketlerin değişime karşı tutumları. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları fonksiyonuna sağlayabileceği yararlar, söz konusu yararların maksimize edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri , bunların gelişme trendleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sosyal medya araçlarının temel ve ileri özellikleri, profesyonel yaşantıdaki yeri, insan kaynakları fonksiyonları için kullanımı. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Sosyal medyanın işe alım için kullanımı: Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Sosyal medya stratejisini belirlemek ve sosyal medya planı oluşturmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Medyayı Anlamak Web 2.0ın temel özellikleri, Sosyal Medya İnsan Kaynakları ilişkisi. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
2 Sosyal Medya ve Değişim: Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkileri. Değişimin yönetiminde sosyal medyanın İnsan Kaynaklarına sağlayabilecekleri Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
3 Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Linkedin, Facebook, Twitter Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
4 Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Google +, Tumblr, Foursquare ve Pinterest Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
5 Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
6 Online eğilim takibi, eğilim oluşturma, İnsan Kaynaklarına katkı sağlayacak fırsatları belirlemek, yeni fikirler üretmek. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
7 İçerik Oluşturmak: Sosyal medyada İnsan Kaynakları içeriğinin belirlenmesi, içerik oluşturmak için kullanılabilecek araç ve teknolojiler. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
8 Krizleri Önlemek ve Yönetmek: İşveren marka ve itibarının sosyal medyada izlenmesi, kriz öncesi sessizliği okumak, şikayet ve krizleri yönetmek. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
9 Hukuki ve Etik Konular: Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Hukuki konulara yönelik pratik öneriler. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
10 Sosyal Medya Politikasını Oluşturmak: Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
11 Ajanslarla İletişim Kurmak: Doğru ajansı seçmek, brif vermek, ajansın faaliyetlerini izlemek ve değerlendirebilmek. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
12 Sosyal Ağların İşe Alım İçin Kullanımı Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.
13 Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması Uygulama
14 Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012.
Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 15 45
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5