Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlamada Fiyatlandırma | ISL 388 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste fiyatlandırmanın pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fiyat kavramı, başa baş analizi, kar marjı, algılanan değer, Fiyatlandırma ve Tüketim, fiyatlandırma stratejileri, internette fiyatlandırma, fiyatlandırma ve etik, ürün hayat eğrisi ve fiyatlandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Beyin Fırtınası, Anlatım, | ||
8 | Beyin Fırtınası, Anlatım, | ||
9 | Beyin Fırtınası, Anlatım, | ||
10 | Beyin Fırtınası, Anlatım, | ||
11 | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Fiyat Kavramı, Başabaş Analizi ve Kar Marjı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Algılanan Değer ve Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Fiyatlandırma ve Tüketim | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Yeni Ürünler için Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Fiyatlandırma ve Rekabet | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Ürün Hayat Eğrisi ve Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Vize sınavı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | İnternette Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Perakendecilikte Fiyatlandırma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Fiyatlandırma ile İlgili Etik Konular | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Örnek Olay Analizi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gülfidan, İ. (2011), Fiyatlandırma : Harvard Business Review, MESS, İstanbul
Nagle, T.T. ve Hogan, J.E. (2006), The strategy and tactics of pricing : a guide to growing more profitably, 4th. Edition, , Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ Özcan, K. (2015). Pazarlamada Fiyat, Davranışsal Bir Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, (2015), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |