Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranışta Güncel Sorunlar | ISL 352 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Davranış Bilimleri Örgütsel Davranış |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan Kalem
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütsel davranış alanında gelişen ve değişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Yetki devri, psikolojik guclendirme, zaman yonetimi, duygusal zeka, is-aile catismasi, nepotizm; sosyal kaytarma, ogrenilmis caresizlik gibi konulara deginilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranış ile ilgili güncel konuları tartışmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Küreselleşme ile ortaya çıkan ve tartışılan yeni teori ve modelleri incelemek. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Vaka çalışmaları ile teori ile pratiği birleştirmek. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Teknolojik,ekonomik ve sosyal gelişmeler arasında rasyonel bağlantılar kurabilmek | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik ve Ayrımcılık | |
3 | İş-Yaşam Dengesi | |
4 | Güncel Çalışma Biçimleri | |
5 | Örgütlerde Sapkın Davranışlar | |
6 | Örgütlerde Kayırmacılık | |
7 | İşyeri Nezaketsizliği | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütlerde Dışlanma | |
10 | İşyeri Arkadaşlığı | |
11 | Liderliğim Karanlık Yönü | |
12 | Mobbing (Yıldırma) | |
13 | Sessiz İstifa | |
14 | Örgütlerde İzlenim Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
Ders Kaynakları | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |