Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İletişimi | ISL 368 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama İletişiminin amacı hedef kitlenin ürün, marka veya işletmenin farkına varmasını sağlanmak işletme ve ürün hakkında tüketicileri bilgilendirmektir. Bu çevrede yapılacak faaliyetlerin nasıl planlanacağı ve pazarlama bağlamında iletişim sürecinin nasıl planlanacağı bu dersin konusudur. |
Dersin İçeriği | Temel pazarlama bilgisine sahip bireylerin, iletişim konundaki bilgi düzeylerini arttırmak üzere pazarlama ve iletişim konuları birlikte ve etkileşimli olarak incelenecektir. Ders uygulama yönü ile sahanın tanıtılmasını hedeflemektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder. | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir. | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin temel ilkeleri ve iletişim teorisi | |
2 | İkna ve iletişim psikolojisi | |
3 | Pazarlamada iletişim engelleri ve tuzakları | |
4 | Pazarlamada iletişim karması | |
5 | Pazarlamada kurum içi iletişim | |
6 | Pazarlamada sözsüz iletişim ve beden dili | |
7 | Pazarlamada sunum teknikleri | |
8 | Sınav haftası | |
9 | Grup dinamikleri ve grup iletişimi | |
10 | Satışta iletişim | |
11 | İletişim aracı olarak halkla ilişkiler ve iletişim | |
12 | Siber çağda pazarlama iletişimi | |
13 | Uluslararası pazarlamada kültür ve iletişim | |
14 | Pazarlama iletişimi etiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |