Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam ve Tutundurma ISL 427 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama boyutuyla reklamcılık tanıtılacaktır

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama alanında reklam ve tutundurma konuları ele alınıp incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam bütçesi taslağı hazırlama Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Reklam etkinliği ölçümü hesaplama Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 Medya planlaması yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
8 Tutundurma karmasını planlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
9 Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
10 Reklam stratejileri geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
11 TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
12 Basılı medyayı değerlendirebilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Anlatım,
13 Destek medyayı değerlendirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
14 İletişim modellerini ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
15 Uluslararası reklamcılığa planlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam ve Tutundurmaya Giriş Çetinkaya, Yalçın (2006) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç yayıncılık, İstanbul, ss. 1-39
2 Kültür, Toplum, Kimlik Ogilvy, David (2007), Bir Reklamcının İtirafları, İstanbul, ss. 11-27.
3 Etkileşim ve Değişim Güneri, Belma, (1998), Reklam Araştırmaları, İzmir Reklamcılar Derneği Yayınları, 1.Basım, İzmir.
4 İnsan Psikolojisi Aytemur, Sait, (2006) Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, İstanbul, Alan yayıncılık,, ss. 44-89.
5 Tüketici Davranışları Baudrillard, Jean (1997) Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Delice Çaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.24-59.
6 Yaşam Tarzı Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, ss. 53-85.
7 Reklam ve Teması Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, ss. 90-115.
8 Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Teşvik, Promosyon Petekoğlu, Filiz Balta (2005) Halkla İlişkiler, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,, ss. 22-45; 209-231.
9 ARASINAV
10 İletişim Süreci Yazıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Bilim Yayınları, İstanbul, ss. 19-52.
11 İlişkisel Yönetim Reklam Atölyesi, (2005) http://reklam.ilef.net.
12 Medya Planlama http://ilef.ankara.edu.tr/reklam
13 Algılama Yönetimi Saydam, Ali (2006) Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 70-85.
14 Tutundurma Eylem Planı Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5