Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması ISL 423 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
8 Gelir yönetimi kavramını bilir, analiz eder ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet pazarlamasına giriş Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 1-5
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 6-13
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 14-18
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 11-24
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 25-29
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s.30-40
7 Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint
8 Vize haftası
9 Hizmetlerin fiyatlandırılması Altunışık . R. (2004), Hizmet Pazarlaması,, s. 49-56
10 Gelir Yönetimi (Yield management) İslamoglu.,A., (2006)Hizmet pazarlaması
11 Hizmet sektöründe arz yönetimi Ozturk.,A (2006), Hizmet Pazarlaması,,
12 Hizmet sektorunde talep yönetimı Ozturk .,A.,(2006), Hizmet Pazarlaması,,
13 Müşteri tutma yolları Öztürk A. (2006), Hizmet Pazarlaması,, s.179-192
14 Örnek olaylar Karahan K. (2000), Hizmet Pazarlaması,, s. 177-192
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri

Ders Kaynakları

HİZMET PAZARLAMASI VE STRATEJİLERİ Prof. Dr. Remzi Altunışık (Editör) İstanbul Beta, Yayın No : 3319 İşletme Ekonomi Dizisi : Baskı - Ekim İSTANBUL.

Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Proje / Tasarım 0 12 0
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 0 16 0
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5