Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Analizi | ISL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, Çevik işletmeler, Süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç Yönetimi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Taptık Y. & Keleş Ö. (1998). Kalite Savaş Araçları. Kalder Yayınları. Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık Imai Masaaki. (1997). Kaizen. Brisa Yayını. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |