Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel İletişim | ISL 356 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | -Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | -Öğrencinin iletişim türlerini şekillerini yöntemlerini, örgüt içi ve dışı iletişimin önemini kavramasını sağlamak, |
Dersin İçeriği | Örgütsel iletişimin amacı, önemi, örgütsel iletişim fonksiyonları, örgütsel iletişimin işleyişi, formel (biçimsel) iletişim, biçimsel olmayan (informel) iletişim, dikey, yatay, çapraz iletişim, çok yönlü ve açık iletişim, örgütsel iletişimin etkinliğinin artırılmasının önemi ve yolları, örgütsel iletişim engelleri ve aşma yolları, örgütsel iletişim ve halkla ilişkilerin farklı ve ortak yönleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Örgüt kuramları ve iletişimi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İletişimin fonksiyonlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
4 | İletişim süreci ve iletişimin unsurlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
5 | İletişim türleri ve şekillerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
6 | İletişimin işleyiş modellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
7 | İletişimin engelleri ve ortadan kaldırılmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Örgütlerde iletişimin engellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
10 | Örgütlerde yazılı iletişimi ve önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Örgütlerde teknik iletişim konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişim konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Örgütsel iletişimin etkin yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Örgüt Kuramları ve İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İletişim kavramı ve iletişim fonksiyonları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İletişim Türleri ve Şekilleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel İletişimin Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Örgütsel İletişimin İşleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Arasınav | |
10 | Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Örgütlerde Teknik İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Örgütsel İletişimde Etkinlik Faktörleri ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. |
Ders Kaynakları | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |