Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | ISL 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel farklılıkların çalışma yaşamındaki önemini anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Formal ve informal grupların örgütsel psikolojiye etkisini anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Güç, politik davranışlar ve istenmeyen davranışları yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Örgüt ve Örgütsel davranış konusunda genel bilgilerin verilmesi |
2 | Bireysel farklılıklar | Motivasyonun örgütsel davranış açısından öneminin ne olduğunun sorgulanması |
3 | Motivasyon | İş ve yaşam tatmininin önemi ve verimlilik üzerindeki etkisinin sorgulanması |
4 | Liderlik ve liderlik teorileri | Liderlik ve yöneticilik arasındaki ayrımın sorgulanması ve liderliğin önemi |
5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | İnsanın çatışma eğilimi ve örgütsel çatışma üzerindeki etkisinin sorgulanması |
6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stres ve örgütsel değişim ilişkisinin sorgulanması ve yönetimi |
7 | Örgütsel Güç ve Politika | Örgütsel güç, yetki, otorite ve bunlar arasındaki ilişkinin sorgulanması |
8 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Örgüt iklimi ve kültürü ilişkisinin sorgulanması, aralarında ilişkinin kurulması |
9 | Örgütsel İletişim | Örgütsel iletişimin örgütsel verimlilik ve etkinlik üzerinde etkisi |
10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Örgütsel gruplar ve takımlar arasındaki farkın sorgulanması, grup ve takımların yapısının araştırılması |
11 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık kavramlarının sorgulanması |
12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | Mobbing ve örgütsel dışlanmanın ne olduğunun araştırılması |
13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık kavramları arasında ilişkinin kurulması |
14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye ilişkisinin kurulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan (2016) Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları | Tutar, Hasan (2016) Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |