Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SAU 215 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş  öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi,  beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar.
2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar.
3 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler.
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
5 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
2 Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
3 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
4 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
6 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
7 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
8 Ara Sınav İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
9 Fiziksel Uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
10 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
11 Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
12 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
13 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
14 Final sınavı İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili  Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler

Ders Kaynakları

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları

Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 3 7 21
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5