Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Anayasa Hukuku HUK 108 2 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Anayasa Yargısı, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru, Siyasi Partiler Hukuku.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEREN KARAGÖZOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CEREN KARAGÖZOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet AKGÜL

Arş. Gör. Oğuzcan KUTKAN

Arş. Gör. Doğukan SEVER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Osmanlı-Türk anayasal gelişmelerini tarihten günümüze bir bakış açısıyla öğretmektir. Tarihsel gelişmelerin ışığında günümüzde yürürlükte olan anayasanın genel ilkeleri ile temel kurumları hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Sened-i İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı, 1876 Kânûn-i Esâsî ve 1909 Değişiklikleri, 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, 1961 Anayasası, 1982 Anayasası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı-Türk Modernleşmesinin Anayasal Boyutunu Kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sened-i İttifak'ın Hazırlanışını ve Önemini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Tanzimat Fermanı'nın Getirdiği Yenilikleri Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Islahat Fermanı'nın Getirdiği Yenilikleri Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 1876 Anayasasının Hazırlanışını ve Temel Niteliklerini ve 1909 Değişikliklerini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 1921 Anayasasının Hazırlanışını ve Temel Niteliklerini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 1924 Anayasasının Hazırlanışını ve Temel Niteliklerini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 1961 Anayasasının Hazırlanışını ve Temel Niteliklerini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 1982 Anayasasının Hazırlanışını ve Geçirdiği Değişiklikleri Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 1982 Anayasasında Cumhuriyetin Temel Niteliklerini Listeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 1982 Anayasasında Temel Hak ve Özgürlük Rejimini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 1982 Anayasasında Yasama Organının Özelliklerini Listeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
13 1982 Anayasasında Yürütme Organının Özelliklerini Listeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
14 !982 Anayasasında Yargı Organının Özelliklerini Listeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 1808 den başlayarak 1876 Kânûn-i Esâsî´ye Kadarki Anayasal Gelişmeler GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 9-13
2 1876 Kânûn-i Esâsî´nin Genel İlkeleri, Temel Organlar ve Kurumlar GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 14-22.
3 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu ve 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu´nda Genel İlkeler, Temel Organlar ve Kurumlar GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 23-34.
4 1961 Anayasası´nın Genel İlkeleri, Temel Organlar ve Kurumlar GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 35-41.
5 1982 Anayasası´nın Yapılması ve Genel İlkeler GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, p. 42-108.
6 1982 Anayasası´nda Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi I GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 109-159.
7 1982 Anayasası´nda Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi II GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 109-159.
8 1982 Anayasası Düzeninde Siyasi Partiler Hukuku GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 160-170.
9 Ara Sınav
10 1982 Anayasası´nda Yasama Organı GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 171-285.
11 1982 Anayasası´nda Yürütme Organı GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 286-405.
12 1982 Anayasası´nda Yargı Organı GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 406-425.
13 Türkiye Anayasa Mahkemesi ve Türkiye Anayasa Yargısı Düzeni GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 426-465.
14 1982 Anayasası´na Göre Anayasanın Yapılması ve Değiştirilmesi GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018, s. 466-492.
Kaynaklar
Ders Notu

Bulunmamaktadır.

Ders Kaynakları

Asli Kaynaklar:

1- TANÖR, Bülent: Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY Yayınları, 30. Basım, 2017.

2- TANÖR, Bülent, YÜZBAŞIOĞLU, Necmi: Türk Anayasa Hukuku, Beta Yayınları, 17. Basım, 2018.

3- ÖZBUDUN, Ergun: Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yayınları, 18. Basım, 2018.

4- GÖZLER, Kemal: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 22. Baskı, 2018.

Yardımcı Kaynaklar:

1- PARLA, Taha: Türkiye'de Anayasalar, Metis Yayınları, 5. Basım, 2016

2- TANÖR, Bülent: Türkiye'de Kongre İktidarları, YKY, 4. Baskı, 2016

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma X
2 Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme X
3 İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma X
4 İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme X
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma X
6 Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme X
7 Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma X
8 Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
10 İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 100
Toplam 170
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 6 4 24
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 286
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,44
Dersin AKTS Kredisi 6