Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Marketıng Management | ISL 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve TÜRKMEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletme fonksiyonları içerisinde önemi daha da artan pazarlama özellikle rekabet avantajı elde etmede işletmeler için stratejik bir öneme sahiptir. Bu çerçevede bu dersin amacı Pazar başarısı elde etmek amacıyla uygulanabilecek pazarlama faaliyetlerinin yönetim perspektifinden nasıl değerlendirileceğini öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Yönetim perspektifi ile pazarlama karması elemanları ile ilgili kararların nasıl alınacağı, stratejik düşünme çerçevesinde pazarda uygulanabilecek spesifik pazarlama ile ilişkili politikalar ve kararların özelliklerinden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tarihi ve Pazarlama Anlayışları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
2 | Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Düşünme | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
3 | Pazarlama Yönetiminde Karar Alma | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
4 | Pazarlama bilgi sistemi ve Bilgi Kaynakları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
5 | Pazar Analizi | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
6 | Konumlandırma Politikaları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
7 | Ürün Yönetimi | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
8 | Fiyatlandırma Politikaları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
9 | Marka Yönetimi | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
10 | Ara Sınav | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
11 | Tutundurma Politikaları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
12 | Dağıtım Politikaları ve Kararları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
13 | Pazarlama Organizasyonu ve Kararları | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
14 | İşletmeler Arası (B to B) Pazarlama | Altunışık ve diğ. (2006), Modern Pazarlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. 2. Editörler, Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları, 2013. 3 . Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007 Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık, 2006. Mehmet OLUÇ, Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık, 2006 Editörler, Zafer Erdoğan ve Elif Eroğlu, Pazarlama Yönetimi, AÖF Yayınları, 2012. Editörler, Necdet Timur, Alparsalan Özmen, Stratejik Küresel Pazarlama, Elif Yayınevi, 2013 Ahmet H. İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |