Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Biyoloji (Teorik) | TIP 1306 | 1 | 14 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ, Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN, Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER, Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Kurulda Hücreyi Tanımak, ve hücrenin bazı işlevsel özelliğini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Hücre Oluşumu Bilimi ve Tıbbi Biyolojiye Giriş Hücre Bileşenleri Prokaryot ve Ökaryot Hücreler Hücre membranı ve dinamiği Hücre membranı ve dinamiği Organel yapısı ve fonksiyonları Hücresel enerji ve metabolizması Hücrede transport ve uyarı iletimi Hücre yapışması ve ekstrasellüler matriks Hücre iskeleti |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre bileşenlerini bilir, prokaryot ve ökaryot hücreleri tanır. ve hücre membranı ve dinamiği hakkında bilgi sahibi olur | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, | |
2 | Organel yapısı ve fonksiyonlarını bilir hücresel enerji ve metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hücrede transport ve uyarı iletimini anlatabilir Hücre iskeleti ve ECM hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre Bileşenleri | Ders notları |
2 | Hücre Bileşenleri | Ders notları |
3 | Prokaryot ve Ökaryot Hücreler | Ders notları |
4 | Prokaryot ve Ökaryot Hücreler | Ders notları |
5 | Hücre membranı ve dinamiği | Ders notları |
6 | Hücre membranı ve dinamiği | Ders notları |
7 | Hücre membranı ve dinamiği | Ders notları |
8 | Organel yapısı ve fonksiyonları | Ders notları |
9 | Organel yapısı ve fonksiyonları | Ders notları |
10 | Hücresel enerji ve metabolizması | Ders notları |
11 | Hücresel enerji ve metabolizması | Ders notları |
12 | Hücrede transport ve uyarı iletimi | Ders notları |
13 | Hücrede transport ve uyarı iletimi | Ders notları |
14 | Hücre yapışması ve ekstrasellüler matriks Hücre iskeleti | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Sisteminde Ders Notları |
Ders Kaynakları | SABİS Sisteminde Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|