Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sanat Kuramları II SRM 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler Doç. BURAK DELİER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan Postmodern sanat hareketlerini anlamayı ve sanat dilini analiz etmeyi mümkün kılacak teorik yaklaşımları irdelemektir.
Dersin İçeriği Postmodern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 20. yüzyılın ortalarından itibaren ortaya çıkan postmodern sanat hareketlerini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Modern/Postmodern sanatçıların sanat anlayışlarını bilir ve eserlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Postmodernizm hakkında belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan literatürü öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sanatsal üretimlerinde postmodernizmin temel kavramlarını yorumlar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Modernizmin/Potmodernizmin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Komplo olarak Sanat: Baudirillard´ın sanat eleştirisi
2 Jean Baudrillard ve Simülasyon Kuramı
3 Fredric Jameson ve "Geç kapitalizmin kültürel mantığı"
4 Deleuze´ün yaratıcılık anlayışı
5 Deleuze’ün Bacon resimleri üzerinden beden kavramını ele alışı
6 Deleuze´de duyumsama ve kuvvetler
7 Deleuze´ün F. Bacon´ın resimleri üzerinden Diyagram fikrini ortaya koyuşu
8 Deleuze´de renk ve dokunsal olan.
9 Ara sınav
10 Ortaya çıkma fikri ve Heidegger
11 Sanat Endüstrisi ve Sanat İşi, Araştırma olarak Sanat: Heidegger
12 N. Bourriaud ve "ilişkisel form"
13 "İlişkisel form" örnekleri ve tartışılması
14 İlişkisel estetik ve antagonizma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Charles Harrison ve Paul Wood, Sanat ve Kuram,Küre Yayıncılık.
-Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Der. Chris Murray, Sel Yayıncılık.
Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları.
-Frederic Jameson, Postmodernizm. YKY:
-Postmodernizm, Der. Necmi Zeka, Kıyı Yaynları.
-İki Konferans, Gilles Deleuze, Norgunk yayınları
-Olasılıklar,Duruşlar,Müzakere - güncel sanatta kamusal alan tartışmaları.2007, Edt.Pelin Tan & Sezgin Boynik, İstanbul Bilgi Üniverstesi Yayınları, İstanbul
-Deleuzecü Siyaset Diye Bir Şey Var Mıdır?, Alain Badiou, Norgunk yayınları
-Duyumsamanın Mantığı: Francis Bacon, Norgunk yayınları
- Sanat Komplosu, Jean Baudrillard, İletişim yayınları.
- İlişkisel Estetik, Nicolas Bourriaud, Bağlam yayınları
- Başka Bir Bakışla Heidegger, Barbara Bolt, Kolektif yayınları
- Olasılıklar,Duruşlar,Müzakere - güncel sanatta kamusal alan tartışmaları.2007, Edt.Pelin Tan & Sezgin Boynik, İstanbul Bilgi Üniverstesi Yayınları, İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 35 35
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6