Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişim Sistemleri Modelleme Analiz ve Tasarımı ENF 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilişim sistemlerinin analizi ve geliştirilmesinde güncel analiz, tasarım ve modellenme kullanılan yapısal araç ve teknikleri, yöntemlerinin uygulanması ile geliştirme sürecinin sistematik adımlarının kavranması amaçlanmaktadır.

 

 

Dersin İçeriği

Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri, Yapılabilirlik Çalışmaları, İhtiyaçları Belirleme, İhtiyaç Analizi ve Modelleme, Bilişim Sistemi Tasarımı, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı, UML ile analiz ve tasarım uygulamaları, Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim projelerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Bilişim sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Bilişim projelerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
4 Bilişim projelerin analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarım Giriş
2 Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri
3 Bilişim Sistemi Yapılabilirlik Çalışmaları
4 Bilişim Sistemi İhtiyaçları Belirleme
5 Veri Analizi ve Modelleme I
6 Veri Analizi ve Modelleme II
7 Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme I
8 Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme II
9 Bilişim Sistemi Tasarım
10 Veritabanı Tasarım
11 Bilişim Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarım
12 Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarım ve Modelleme
13 Bilişim Sistemi Kurulum ve Bakım
14 Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

1. Arthur M. Langer, “Analysis and Design of Information Systems”, Third Edition , Springer.,2010.

2.Simha R. Magal, Jeffrey Word, “Essentials of Business Processes and Information Systems”, John Wiley & Sons, 2009.

3.Kenneth E. Kendall and Julie E. Kendall,, “Systems Analysis and Design”,
8th Edition), Prentice Hall College Div., 2010.

4. Whitten and Bentley, Systems Analysis and Design Methods 7e, McGraw-Hill, 2005.

5. Dennis,Wixom and Tegarden, Systems Analysis and Design with UML Version 2.0, John Wiley & Sons, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır.
7 Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Proje / Tasarım 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Sözlü Sınav 1 20 20
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6