Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Kültürü ve Medya GIT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş dünyada gündelik yaşamda öne çıkan tasarım olgusunu anlamak;  tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak.  

Dersin İçeriği

Tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiye dair temel kavramlar ve yaklaşımlar 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım Kültürünü kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tasarım Kültürüne dair temel kavram ve yaklaşımları öğrenir Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Tasarım kültürü ve medya ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Medya ve tasarım ilişkisindeki problemlere dair farkındalık kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
2 Tarih boyunca tasarım, medya, kitle iletişiminin değerlendirilmesi, tasarımın toplumdaki rolü
3 Tasarım, internet, dijital medya kavramı
4 Tasarım, internet, dijital medya ve yakınsama ilişkisi
5 Ses, görüntü ve tasarımın gücü
6 Kitle iletişim araçlarında küreselleşme ve değişiklikler
7 Ara sınav
8 Dijital çağda tasarım ve görsel kültürü anlamak
9 Dijital Medya ve görsel kültürün etkileri
10 Sosyal ağ
11 Dijital çağda sosyal ağ tasarım ilişkisi
12 1. Ödev
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Medya ve Tasarım, der. Süreyya Çakır, İstanbul: Urzeni Yayıncılık 

Nigan Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık, 2008

Oğuz Bayrakçı, Tasarımda İletişimsel Modeller, İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2004. 

O

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6