Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PHOTOGRAPHY AND BOUNDARIES OF PRESENTATION GIT 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SUZAN ORHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Arguing of photographic representation and understanding cultural aspects.

Dersin İçeriği

Concept of representation; quality of photographic representation; aesthetics of photography and cultur of photography.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Knowing concept of mimesis and representation. 1 - 2 - 3 - B -
2 - Defining quality of photographic representation. 1 - 2 - 3 - B -
3 - Determining boundaries of photographic representation. 1 - B -
4 - Using ethno-photo, war photography and documentary photography as a visual evidence. 1 - 5 - C -
5 - Evaluating contemporary arts with photography. 1 - 2 - C -
6 - Defining role of photography on crisis of representation disputes. 1 - 2 - 10 - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 5:Demonstration 2:Question-Answer 10:Brain Storming 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: C:Homework B:Oral Exam

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Mimesis, representation, and the nature of photographic representation Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603
2 A short overwiev of the photography theory Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013
3 Terry Barrett’s Photograpy categories Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012
4 Photography as a representational art form Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter
5 Ethno-Photography and visual evidence Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003
6 Examination Essays
7 The new wars and new war photography Susan Sontag, Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004
8 The boundaries of documentary photography Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
9 What is postmodern photography? Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
10 Is possible portrait photography? Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000
11 Market and the relationship of the art instituation photography Actual essays, http://www.e-skop.com/skopyazar/ali-artun/5500
12 Çağdaş sanat ve fotoğraf Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
13 After photography or arguing of representation crises and photography Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
14 General evaluation Essays

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012
2)Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013
3)Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
4)Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000
5)Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayın, İstanbul 1993
…………………….. Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004
6)Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003
7)Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603
8)Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
9)Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter
10) Kendall L. Walton, Mimesis As Make-Believe, On The Foundations Of The Representational Arts, Harvard University Press, 1990


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
ProjeTasarim 1 50
AraSinav 1 50
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;