Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PREPARING INDIVIDUALISED EDUCATION AND TRANSITION PLANS OEO 309 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

None

Önerilen Seçmeli Dersler

None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. AHMET FİDAN
Dersin Yardımcıları

Research Assistant Uğur Yassıbaş

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Teacher candidates to gain knowledge and skills in the preparation of individualized training and transition plan .

Dersin İçeriği

Individualized Education Plan (IEP ); IEP items; The IEP legal resistant ; IEP and the school's programs (preschool, elementary programs of ); measuring tool and detailed assessment ; purpose : short and long term objectives ; Determination of the place and about additional special education services ; My purpose, teaching and creating places and sorting; determine the learning process and to record progress ; Plan all the services ; In individuals with special education needs 0-3 years period, individualized family service planlanmn ( BAHP ) definition, importance and examples ; transition plan : definition and importance; transition types: hospital -to- home , in - house organization , institution -to- institution ; Examples of different transition and developing my place ; BAHP individuals with special educational needs , IEP and transition plam adaptive and issues to be considered ; IEP , monitoring and evaluation of bahp'n and transition plan .

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Students give information about school programs and IEP 1 - 2 - A -
2 - Students explain assessment tools and detailed assessment 1 - A - C - F -
3 - Students explain IEP and legal basis of IEP 1 - 2 - A -
4 - Students write short and long term objectives 1 - A - C - F -
5 - Students explain Individualised Transtion Plan and Individualised Family Education Plan 4 - A - C - F -
6 - Students prepare IEP 4 - C - F -
7 - Students follow up current studies on IEP 1 - 3 - A -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Basic concepts about IEP
2 Educational assessment pocedure
3 Detailed Assessment
4 Units of IEP
5 Writing objectives
6 Analysing example IEP
7 Preparing IEP
8 Individualized Family Education Plan
11 Individualized Transition Plan
9 Individualized Family Education Plan
10 Individualized Transition Plan
12 Computer based IEP
13 Current studies about IEP
14 Evaluating IEPs that was prepared during the term

Kaynaklar

Ders Notu

Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Downing, E.J. ve Eichinger, J. (2003).Creating learning opportunities for students with severe disabilities in inclusive classrooms. Teaching Exceptional Children, 36, 26-31.
Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş eğitim programların geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesi yayınları.
MEB BEP Kılavuz Taslağı (2013). mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar.
Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Kök Yayıncılık.
Şahin, H. (2012). The Development of Individualized Educational Programs in Turkey IEP Applications.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5030-5036.

Ders Kaynakları

Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Downing, E.J. ve Eichinger, J. (2003).Creating learning opportunities for students with severe disabilities in inclusive classrooms. Teaching Exceptional Children, 36, 26-31.
Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş eğitim programların geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesi yayınları.
MEB BEP Kılavuz Taslağı (2013). mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar.
Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Kök Yayıncılık.
Şahin, H. (2012). The Development of Individualized Educational Programs in Turkey IEP Applications.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5030-5036.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 30
KisaSinav 1 10
PerformansGoreviUygulama 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 2 32
Mid-terms 1 2 2
Quiz 2 3 6
Assignment 1 10 10
Final examination 1 8 8
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü /25(s) 3.6
Dersin AKTS Kredisi 3.6
; ;