Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
INTERDISCIPLINARY WORK AND COLLABORATION FOR INTELLECTUAL DISABILITIES OEO 006 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. DAMLA ALTIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ahmet FİDAN

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Students who complete this course will be able to discuss these strategies by learning the strategies that will enable the professionals and families involved in the education of children with intellectual disabilities to work together in harmony with the institutions.

Dersin İçeriği

Cooperation in special education: precaution and legal obligation; roles and responsibilities in special education; cooperation models in special education; cooperation in the educational evaluation process; cooperation in special education schools; cooperation in cohesion schools; family collaboration; employment and cooperation; society and cooperation; requirements for successful cooperation in special education

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Students explain the importance of cooperation in special education. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
2 - Students provide information about the conditions for successful co-operation in special education. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
3 - Students explain the roles and responsibilities of stakeholders (teachers, school administrators, parents, school personnel, support service providers) involved in special education. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
4 - Students explain cooperation models in special education. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
5 - Students provide information on assessment in special education, training and co-operation processes during transition to adulthood. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
6 - Students provide information about the social co-operation required for the social acceptance of individuals with special needs. 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 10:Brain Storming 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı


Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

- Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel Eğitim. Ankara: Vize.

- Diken, İ. H. (Edt.). (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi.

- Diken, İ. H. (Edt.). (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

- Mastropieri, M. A. ve Scruggs, T. E. (2016). Kaynaştırma Sınıfı: Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler. (M. şahin ve T. Altun, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. (5. Basımdan çev.).

- Vuran, S. (2014). Özel Eğitim (3. Baskı). Ankara: Maya Akademi.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 20
Odev 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 12 1 12
Mid-terms 1 12 12
Quiz 1 6 6
Assignment 1 5 5
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü /25(s) 3.28
Dersin AKTS Kredisi 3.28
; ;